Att lita på tecken
Hej fina du!
 
Imorgon har jag bott i Stockholm i 6 månader. Det har utan tvekan varit de mest utmanande, känslomässigaste, kaosigast 6 månaderna i hela mitt liv. Jag har lekt med tanken att lämna Lund för Sthlm eller Göteborg flera gånger. Inte minst förra våren då jag sökte in till SU och tänkte plugga här. Då blev det inte av. Istället skaffade jag pojkvän, köpte lägenhet och sköt upp tanken om flytt.
  
Detta klottret såg man varje gång man gick till min lägenhet. Fint va?

 
Tills det gått några månader vi hade gjort slut och min rädsla av att "fastna" i Lund/Malmö kom tillbaka. När jag gick till Coop en kväll så sneglade jag på en busshållsplats som hade snurrande reklam och precis när jag tittar så är det reklam för ett elbolag med texten "Framtiden ser ljus ut". En reklamskylt och jag blev helt tagen haha. Efter att jag handlat stannade jag ett tag utanför butiken för att jag ville fota skylten men den hade slutat snurra och reklamen kom inte upp igen. 
 
När jag gick innanför porten så öppnade jag mitt brevfack som satt på väggen, ett fack som jag alltid glömde bort existerade och därför ständigt fick påminnelser på räkningar, och där låg fyra lite tjockare vy-kort. Alla från olika mäklarbyråer som frågade samma fråga: Går du i säljtankar? När jag kom in i lägenheten grät jag en stund för jag var helt tagen. Jag har aldrig trott på tecken innan men den kvällen kändes det som hela universum pratade till mig. Ja förstår att det låter flummigt men det var så.  Efter det gick jag in på olika sidor och kollade efter jobb i Sthlm. Två veckor senare hade jag packat ihop mina grejer och satt på ett tåg upp till mitt nya liv i Sthlm. 
  
Thea <3 när vi står och väntar på tåget!

 
Imorgon kommer mer om mina första 6 månader i Sthlm. Nu sitter jag ironiskt nog på flyget ner till Malmö!
 
 
 
 
 
 
 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress