Åldersnoja? Dödsångest? Gå ut i Stockholm!
Min helg får 9/10. Felicia orkade ta sig heeela vägen från Uppsala till Sthlm i lördags och vi maxade verkligen dagen. Jag vaknade på morgonen och var sugen på utgång och då VET jag av erfarenhet att om man säger det till F direkt så kommer hon säga "näää, det pallar inte jag" . Så  istället sålde jag in det som "Vill du komma till Sthlm o äta en laxsallad jag brukar äta" 
 
(null)
(null)
 
(null)
Vi gick ner till Non Solo Bar som ligger på Odengatan och åt lunch. Livskvalitén på att sitta i solen med sin favoritmat, -dricka (cola zero) och vän (Felicia). 
 
(null)
 
 
 
(null)
 
Sen gick vi 100m bort och la oss på en skiftade mellan att spela kort och halvsova på en filt i Vanadislunden. 
Tror få tonåringar spelat så mycket kort som jag o Felicia gjort. I högstadiet äääälskade vi o dricka te, doppa chips o grönsaksstänger i dip o spela kort. (Vi älskade också att dricka matlagningsvin på fester o planera vem vi skulle hångla med men ni förstår...) 
 
(null)
 
När kvällen kom drack vi margaritas o åt middag på Urban Deli. 
Jag o Felicia har alltid haft en väldigt djup relation o kommer ofta in på rätt tuffa ämnen. 
Denna gång pratade vi lite om döden och att två personer med grövsta dödsångesten gör det är inte så smart. Vi pratade om paniken att fylla 22 och att livet bara försvinner. Hur ska vi hinna med allt vi vill göra?? Vi är ju gamla nu!! För gamla - gaaah!! 
För er som känner igen er i detta säger jag bara:
Testa att festa i Sthlm och försöka komma in på en nattklubb. Vakterna kollar på en som man har blöja på sig och smitit ut efter läggdags där ens mamma ammat en när man säger att man är 21år.
Efter vi spenderat några stökiga timmar på några klubbar gjorde vi en high five på Mcdonald’s 04.30 och konstaterade så länge vi måste kämpa lite för att vi är för unga för att komma in på nattklubb behöver vi inte ha åldersnoja
 
Vi är inte gamla, vi är för unga. Yes!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress