Hur gör man det här då..
... den frågan har jag ställt mig själv hundra gånger sen det blev bestämt att jag skulle börja blogga här hos Modette. 
Var drar man gränsen för hur man öppen man ska vara. Den här skillnaden mellan privat och personlig som alla pratar om - en förklaring som jag 2 sekunder efter att jag har läst den glömmer bort vilket som syftade till vad.
 
Sen för ett tag sen så kändes det så självklart. Jag tycker väldigt få saker är för privata (eller personliga - vilket var vilket nu) att prata om så varför ska jag anpassa mig efter det?
Jag satt på en middag för ett tag sen där majoriten av personerna var totala främlingar. Som vanligt på en middag där syftet är att man ska gå ut och därför vill ha upp alkoholprocenten i kroppen lite så styr någon alltid upp lekar. Lekarna man skrattar bort för att man är för gammal för dem men som alla ändå tycket är kittlande roliga - ni vet vilka jag menar! 
 
Med mina nära vänner så spårar dessa lekarna alltid. Det finns inga spärrar. Helt plötsligt har man fått upp bilder i huvudet som aldrig försvinner igen haha. Här var det helt tvärtom. Här sitter ett gäng barndomsvänner men när någon får en lite utmanande fråga så utbrister alla "Du behöver inte svara på det!!! Herregud vad privat (eller personligt - för vilket är det nu igen)"
Sedan 20 minuter senare sitter en av tjejerna och säger: "Förlåt, jag vet att detta inte är min sak men hur var det med ***. Hur var din erfarenhet av det? Har alltid undrat."
 
I den sekunden visste jag vad jag ska göra på denna bloggen. Jag ska vara öppen! Jag vill skriva om högt och lågt, glatt och ledsamt. Det kanske tyvärr inte kommer bli så mycket outfitsbilder och fina bilder på min morgonrutin men jag lovar att vara öppen och dela med mig om mina tankar, känslor och aktiviteter. Jag vet ju inget annat och när jag för en kväll fick testa att vara i ett annat sammanhang där det var så känner jag mest - tack men nejtack! 
 
Välkommen till min blogg - F*N vad kul det här ska bli!
 
 
 
 
 
 
 
Felicia Frykman

Ska bli så kul att följa! Känner också samma sak om att jag vill kunna vara öppen på bloggen, so I feel you! Kram <3

Svar: Detsamma, verkligen! Kram!
Isa Galvan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress