Kan du snälla beskriva mig?
 
Det är så fruktansvärt svårt att skriva en beskrivning av sig själv så skickade jag iväg fyra sms. Till lillebror C, storasyster E, Mamma och min bästa vän Vendela!
Trots att vi alla fyra pratar i stort sätt varje dag kändes det nästan lite läskigt att få svar på dessa smsen. Haha tänk om självinsikten skulle varit helt off... Tänker att jag kommenterar vad de har skrivit! 
 
 
Casper, lillebror - Elin, storasyster
 
 
Caspers beskrivning:
Negativa: Jag är inte i chock över detta direkt! Sedan är jag rätt säker på att min mat-sov-klocka och surheten går hand i hand. Finns säkert någon annan som känner igen sig i Snickersreklamen. Jag har alltid varit så.. MÅSTE äta något direkt efter jag vaknat.
Positiva: Man blir ju nästan rörd när ens 17åriga lillebror skriver dessa sakerna. Framför allt omtänksam. Att uppfattas som omtänksam har jag flera gånger tänk är bland det finaste. 
 
Elins beskrivning: 
Positiva: Roligaste personen hon vet - ändå!! Jag gillar att bjuda på mig själv och skämtar gärna på min egen bekostnad. 
Negativa: Jag har alltid ställt väldigt höga krav på mig själv och vill fortsätta göra det men precis som Elin skriver så kan kraven ibland vara orimliga. Det är något jag jobbar på och försöker bli bättre och bättre på hela tiden. När jag gick i 6an så fick jag 3 st fel sammanlagt på ALLA nationella prov vi hade och jag trodde jag skulle dö. Grät och grät och grät. Haha usch, riktigt så farligt är det som tur är inte!
 
Mamma, har hon ens något annat namn? - Vendela, bästa vän! 
Mammas beskrivning: 
Positiva: Uppenbart så hade det räckt att jag beskrev mig med ett ord ROLIG! 
Negativa: Här kommer maten igen.. Märks ju att detta är något som min familj noterar mer än någon annan. Jag hinner inte vakna när vi är på semester tillsammans innan mamma: "Jaaaa men om Isa skulle äta en banan eller en macka kanske?!".
 
Vendelas beskrivning: 
Positivt: Genuin - fint ord. Jag ser mig nog som en väldigt genuin person. Jag vill gärna försöka vara mig själv i alla situationer och att Vendela beskriver mig med det ordet känns väldigt fint då hon har sett mig i alla möjligt situationer haha!
Motsatsen till ödmjuk är ju bland de vidrigaste egenskaperna man kan ha enligt mig.. så tack Vella!
Negativa: Att vara alla till lags tror jag Vella är den enda i hela världen att beskriva mig med. Mest för att jag aldrig har haft problem med säga vad jag tycker och vill men trots detta så förstår jag vad hon menar.  V är min trygga punkt så med henne bollar jag så otroligt mycket hur jag bl.a ska göra i olika relationer. Många relationer där hon säger att jag bara ska "slänga dem" så ignorerar jag istället det som skaver hos mig. 
Jag har inte alltid varit så men tror verkligen att det har och göra med det översta hon skrev bara blir tydligare o tydligare för mig. "Blir påverkad av negativ energi" i många fall så känner jag att jag hellre struntar i att ta den konflikten - äsch det är inte värt det. Bryr jag mig verkligen så mycket?
Jag som just blir väldigt påverkad energimässigt försöker tänka i alla relationer energigivare eller energislukare och det är något som jag varit dålig på senaste tiden. Bättring, Isa!
 
Nu är klockan 22.40 en fredagskväll och jag ska sova. Inspelning väntar tidigt imorgon.
Mer om vad vi spelar in och mitt jobb kommer!
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress